شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

راهنماي خريد اردوخوري

راهنماي خريد اردوخوري

خانمها و آقايان باسليقه با ظروف اردوخوري آشنايي كامل دارند و ظروف اردوخوري شيك بخشي جدايي ناپذير از دكوراسيون و تزئينات ميزپذيرايي يا ناهارخوري آنهاست.

قبلاً از ظروف اردوخوري همان طور كه از نامش پيداست براي سرو پيش غذا استفاده ميشد غذاهاي كوچك و خوشمزه مثل كشك بادمجان، سوپ و ... اما در حال حاضر به عنوان يك ظرف چندكاره براي سرو انواع شور، ترشي و حتي در سيني چاي خوري در كنار استكان چاي براي عرضه قند و شكلات  مورد استفاده قرار مي گيرد.

منظور از ظرف اردوخوري چيست؟

اردو و اردور در واقع به همان پيش غذا گفته مي‌شود كه معمولاً قبل از وعده‌ي اصلي ميل خواهد شد. در زبان فرانسه به پيش غذا اُرِدو مي‌گويند كه ما ايراني‌ها براي تلفظ راحت‌تر اين كلمه، اُردُو را جايگزين كرده‌ايم. معمولاً حجم غذاي مصرفي در پيش غذا نسبت به غذاي اصلي كمتر است و اندازه‌ آن به راحتي در اردوخوري جاي مي‌گيرد. گاهي اوقات هم مي‌توان انواع فينگرفود را درون اين ظرف قرار دهيد.

فراموش نكنيد كه غالباً از اين ظرف براي سرو پيش غذاهايي چون كشك بادمجان، شله زرد، انواع آش و… استفاده مي‌شود، وگرنه مي‌توانيد انواع سالاد، ترشي، ماست و… را هم درون آن سرو كنيد. پس مي‌توان گفت كه اردو يا اردور نوعي پيش غذاست كه منظور از ظرف اردوخوري هم ظرفي است كه اردو در آن ريخته و ميل مي‌شود. عزيزان دقت داشته باشيد كه هر مدل خاص از اين ظرف براي سرو يك نوع خاص از پيش غذا طراحي شده است.

اردوخوري ها چه اشكالي دارند؟

توجه داشته باشيد كه خريد هر نوع ظرف خاص براي پذيرايي از مهمان در منزل شما، كاملا مسئله‌اي شخصي است كه ذوق و سليقه‌ي شما را مي‌طلبد. پس چه بهتر كه قبل از خريد نوع خاصي كه مدنظرتان است را مشخص نماييد تا بعدها دچار ترديد نشويد. اما اگر بخواهيم به طور كلي بگوييم اردوخوري حلزوني ، پله اي ، 5خانه و ... مطرح‌ترين شكل اردو خوري مي‌باشد كه مورد پسند بسياري از افراد خواهد بود.

در اين ظرف محبوب انواع آش، شله زرد، ميوه خشك، آجيل، شيريني، شكلات و… ريخته مي‌شود و به دليل ظاهر منحصر به فردش زيبايي خاصي به ميز پذيرايي شما مي‌بخشد. دقت كنيد كه لزومي ندارد ظرف اردو خوري شما خيلي گود و بزرگ باشد، چون پيش غذا معمولاً در حجم كم سرو مي‌شود، فقط هنگام قرارگيري بر روي ميز غذاخوري، بايد مدام دقت كنيد كه اگر ظرف خالي شد، سريعاً آن را پر نماييد.

ظروف اردو خوري چه جنسي دارند؟

  • اردوخوري چيني: اين مدل از ظرف‌ها به دليل اينكه جنس چيني دارند خيلي زود شكسته و لب‌پر مي‌شوند. بنابراين اگر دقت كافي در نگهداري از ظروف چيني را نداريد، بهتر است به سراغ خريد اين مدل نرويد. علاوه بر اين جنس چيني غالباً وزن سنگيني دارند و تنوع زيادي هم ندارند.
  • اردوخوري سراميكي: معروف‌ترين و محبوب‌ترين مدل اردو خوري، جنس سراميكي مي‌باشد كه هم دوام بالايي دارد و هم اينكه تنوع آن در بازار بسيار زياد است. وزن مناسب و شست‌و‌شوي راحت اين جنس از ظروف، از دلايل محبوبيت آنهاست. در نتيجه به آساني مي‌توان آن را درون ماشين ظرفشويي قرار دهيد.
  • اردوخوري بامبو: همانطور كه مي‌دانيد جنس بامبو از چوب درخت بامبو ساخته شده است و دوام نسبتاً بالايي هم دارد. طراحي اردو خوري بامبو به صورتي است كه معمولاً به عنوان پايه اردو خوري مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اما گاهي اوقات هم خودِ ظرف از جنس بامبو مي‌باشد كه نماي فوق العاده زيبايي را به ميز پذيرايي شما عزيزان خواهد بخشيد.

نكات مهم و كاربردي:

  • اولين مورد توجه به قيمت اين محصول است. عوامل مختلفي چون جنس، كيفيت، مدل و… بر روي قيمت اين وسيله اثرگذار هستند. شما عزيزان بايد با توجه به بودجه و سليقه‌ي خود نسبت به خريد مدل خاصي اقدام نماييد.
  •  حتماً به جنس اردو خوري دقت كنيد. با توجه به جنس هاي مختلفي كه در بالا به آنها اشاره كرديم، مي‌توانيد يك مدل خاص را انتخاب كنيد. چون هر كدام از اين جنس‌ها مزايا و معايب خود را دارند.
  • هنگام خريد اين ظرف حتماً به سالم بودن و عدم لب‌پر بودن لبه‌هاي ظرف دقت داشته باشيد كه مبادا در جعبه دچار شكستگي شده باشد.
  • غالبا رنگ اين ظرف سفيد مي‌باشد، چون رنگ سفيد سبب مي‌شود كه مواد غذايي زيبايي خود را بيشتر نشان دهند و باعث برانگيختن اشتها شود. البته رنگ جنس بامبو معمولا به رنگ چوب است و انتخاب هر كدام از اين رنگ‌ها امري سليقه‌اي است.
  • اردو خوري‌ها شكل‌هاي متنوعي دارند از حلزوني گرفته تا شكل حروف، اعداد، گرد، مستطيل، بيضي و… . بديهي است كه انتخاب هر كدام از اين مدل‌ها به سليقه و علاقه‌ شما عزيزان بستگي خواهد داشت.
  • اگر قصد داريد كه مايعات و انواع سوپ‌ها و آش‌ها را درون اردو خوري بريزيد، بهتر است به دنبال انواع شات‌ها باشيد. منظور از شات، اردوخوري‌هايي هستند كه حالت ليوان دارند و لبه‌هاي آنها مانع از ريختن مايعات مي‌شود.
  • بسياري از پيش غذاها با سس ميل مي‌شوند، بنابراين اگر قصد سرو اين‌ مدل از پيش غذاها را داريد، پيشنهاد ما به شما عزيزان خريد ست‌هاي چند تكه اردو خوري مي‌باشد كه قابليت ريختن سس درون ظرف را دارا مي‌باشند.

اصلاً چرا بايد از اردوخوري استفاده كنيم؟

  • شستشوي آسان: به جاي شستن چند پياله و سيني زير آنها ، فقط يك ظرف اردوخوري شسته مي شود و در وقت و مقدار آب مصرفي صرفه جويي مي گردد.
  • جابجايي راحت تر: براي شما قرار دادن يك ظرف اردوخوري 5 خانه براي تعارف قند و شكلات و توت خشك و خرما كنار چايي راحت از قراردادن 5 پياله است.
  • پذيرايي شيك تر: قطعاً يك اردوخوري با اشكال هندسي زيبا شيك تر و با كلاس تر از 5 كاسه گرد ساده است.
  • قيمت اقتصادي: قيمت يك ردوخوري كمتر از يك دست ظروف پذيرايي هم جنس است.

بنابراين ما به شما توصيه مي كنيم از ظروف اردوخوري در سفره پذيرايي و سيني چاي خوري بيشتر استفاده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.